O nikotinskoj prebojenosti zuba – Hollywood Smile

Razlozi zbog kojih dolazi do promene boje zuba mogu biti brojni. Među njima su svakako konzumacija obojenih pića – poput kafe, čajeva i crvenog vina, ali i dalje jedan od najčešćih uzroka promene boja zuba predstavlja pušenje cigareta. Diskoloracija zubne gleđi naziva se nikotinska prebojenost, iako je uzročnik prebojenosti zapravo katran iz dima cigarete, a prebojenost se pored zuba javlja i na koži pušača.

Danas, međutim, postoje i neke alternative koje su potencijalno manje štetne po zdravlje pušača pre svega, dok istovremeno i manje prebojavaju zubnu gleđ i s tim u vezi, zanimljivo je istraživanje naučnika iz kompanije British American Tobacco (BAT) koje je objavljeno u časopisu American Journal of Dentistry. Reč je o tome da je istraživanje pokazalo da duvanski proizvodi nove generacije značajno manje stvaraju mrlje na zubima u poređenju sa običnim cigaretama.

U ovom istraživanju je, naime, procenjivan uticaj aerosola iz zamena za cigarete koje rade na paru ili na zagrevanje duvana. Za utvrđivanje stepena obojenosti odnosno diskoloracije korišćeni su razni uzorci kao što su komadi zubnih gleđi uzetih iz goveđih sekutića, a zarad imitacije uslova u usnoj duplji ti komadi gleđi bili su najpre inkubirani u pljuvačku kako bi se na njima formirao zaštitni proteinski sloj koji se i inače stvara na zubima.

Uzorci zubne gleđi su bili ocenjeni pre, za vreme i nakon izlaganja duvanskim proizvodima uz korišćenje standardnih tehnika pranja zuba zubnim pastama i agensima za beljenje zuba.

Promena u boji zubne gleđi koja je bila izložena dimu cigarete bila je očigledna već nakon jednog dana i nastavila je da raste sa koncentracijom dima. Sa druge strane, izloženost pari proizvoda nove generacije rezultirala je malom ili nikakvom promenom u poređenju sa kontrolnim uzorcima.

U konačnici, istraživanje je dovelo do zaključka da izlaganje zubne gleđi i kože nikotinskoj pari kod zamena za cigarete ne dovodi ni do kakve prebojenosti, što je bila i ostala sjajna vest za korisnike proizvoda nove generacije.